TOPdesk
TOPdesk is ruim 25 jaar geleden begonnen met een eenvoudige ticketingtool voor IT-helpdesks. Inmiddels is TOPdesk dé partij als het aankomt op het servicemanagement process in goede banen te leiden.
Bij CARAMBA! zijn we zeer bekend met software en IT-dienstverleners, omdat we verschillende klanten in datzelfde segment hebben. We spreken dezelfde taal en we begrijpen hoe de interne organisatie, zoals bij TOPdesk, opereert. Dit is nodig om zoveel mogelijk successen te behalen.
- Display advertenties
- SEA
- Contentcreatie
- E-mailmarketing automation
- Hubspot landingspagina
- Doelgroepenquête
- Persona's opstellen
- LinkedIn campagnes
- Facebook campagnes
De uitdaging voor TOPdesk MSP
Dat er klanten binnen kwamen wist het MSP-team wel. Maar op basis van welke marketinginspanningen was nog onduidelijk. De primaire behoefte was het meetbaar en inzichtelijk maken van het online ecosysteem. Om daar vervolgens optimalisaties in toe te passen en veel meer efficiëntie te realiseren. Oftewel, aan ons was de vraag, ‘welke inspanningen gaan goed, welke niet, en hoe kunnen we die dan verbeteren?’.
Geen one-size fits all oplossing
Het allerbelangrijkst is dat CARAMBA! opereert als een verlengstuk van TOPdesk. We zijn bijna onderdeel van de organisatie geworden. Het is een complete samenwerking waarin we met verschillende afdelingen binnen het bedrijf contact hebben.
Weg met die eilandjescultuur. Er is een zeer hoge betrokkenheid van beide kanten. Bovendien hebben wij geen ‘one-size fits all’-oplossing. Wij hebben op basis van de behoefte en pijnpunten een custom aanpak gecreëerd. We voorzien TOPdesk van kennis en op deze manier trekken we het marketingbeleid naar een hoger niveau.

De marketingfundering uitbouwen
Fase 1: De marketingaudit.
Om de vraag van TOPdesk MSP te beantwoorden hebben we eerst een uitgebreide audit gedaan. Wat zijn de meest effectieve marketinginspanningen en hoe kunnen we dit verbeteren? Ook hebben we een klantonderzoek opgezet om de doelgroep nog beter te leren kennen. De conclusies uit de marketingaudit zijn vertaald naar een verbetervoorstel.

Fase 2: Uitstippelen van de strategie.
Na de audit hebben we strategiesessies georganiseerd verspreid over meerdere dagen. Tijdens deze sessies hebben we inzichtelijk gemaakt wat de propositie, wie de doelgroep en wat het aankoopproces is. We hebben persona’s opgebouwd aan de hand van het klantonderzoek. Alle elementen hebben we samengebracht in een hernieuwde propositie. Deze propositie hebben we vertaald naar nieuwe campagnes, strak gericht op de doelgroep met een passende boodschap.
Fase 3: Uitvoering en optimalisaties
De brede technische audit en de strategische sessies hebben voor ons veel dingen duidelijk gemaakt. Op basis van deze informatie hebben we big data ingezet om de juiste doelgroep te bereiken en nog meer inzicht te creëren. Verder bestaat de marketingmix uit SEA, Display advertising, social advertising en e-mail automation.

Let's START
Wake up! Wat is jouw marketinguitdaging? Onze marketeers en creatives staan voor je klaar. Vraag vrijblijvend een offerte aan.👇