TOPdesk
• SEA • strategie • e-mail automation
TOPdesk begon 25 jaar geleden als een simpele ticketingtool en is nu een expert in serviceprocessen. Maar zelfs toppers als TOPdesk kunnen extra power gebruiken in hun marketing. Bij CARAMBA kennen we de IT-wereld heel goed en spreken we dezelfde taal.
Meer inzicht,
meer impact
Praat met je klanten
Om de vraag van TOPdesk MSP te beantwoorden hebben we eerst een uitgebreide audit gedaan. Wat zijn de meest effectieve marketinginspanningen en waar zit ruimte voor verbetering?
Ook hebben we een klantonderzoek opgezet om de doelgroep nog beter te leren kennen. De conclusies uit de marketingaudit zijn vertaald naar een verbetervoorstel.
Uitstippelen van de strategie
Het allerbelangrijkst is dat CARAMBA opereert als een verlengstuk van TOPdesk. Het is een complete samenwerking waarin we met verschillende afdelingen binnen het bedrijf contact hebben. Weg met die eilandjescultuur.
Tijdens intensieve strategiesessies brachten we alles in kaart:
- Propositie: Waarom kiezen klanten voor TOPdesk MSP?
- Doelgroep: Wie zijn ze, wat willen ze?
- Aankoopproces: Hoe nemen ze beslissingen?
Resultaat? Duidelijke persona’s en een vernieuwde propositie waarmee we hypergerichte campagnes konden opzetten.
Aan de slag!
We hebben big data ingezet om de juiste doelgroep te bereiken en de marketingmix flink uitgebreid. Denk aan:
- SEA, display- en social advertising
- Geautomatiseerde e-mailcampagnes
- Op maat gemaakte landingspagina’s
Binnen een strakke planning van zes weken hebben we mooie resultaten geboekt.
“Dankzij onze ervaring in de IT-sector wisten we precies hoe we TOPdesk konden helpen. Van strategie tot uitvoering, we leverden maatwerk, betrokkenheid en vooral: resultaten. Benieuwd naar de resultaten? Neem contact op en we vertellen je graag meer.”
Richard