Rich snippets

Wellicht heb je nog nooit van gehoord, maar je hebt ze 100% wel eens voorbij zien komen in de zoekmachines!

Rich snippets

In Google ondersteunen Rich Snippets de ‘gewone’ zoekresultaten.

Denk hierbij aan:

✅ klantreviews ⭐⭐⭐⭐⭐

✅ prijsinformatie 💸

✅ veelgestelde vragen ⁉️

✅ recepten 🍳

✅ En meer..

Waarom wil je Rich snippets gebruiken:

✅ Rich Snippets vallen op! Ze wijken af van de gewone zoekresultaten waardoor onze ogen automatisch naar de Rich Snippets worden getrokken.
✅ Hierdoor bevorderen ze de CTR (Click Through Rate). We zijn namelijk eerder geneigd te klikken op een zoetresultaat mét Rich Snippet.
✅ Ze verlagen de bouncerate en verhogen de conversieratio. Doordat Google meer informatie kwijt kan in zo’n Rich Snippet word je als gebruiker beter geïnformeerd en ga je sneller op je doel af.

𝗛𝗼𝗲 𝘃𝗼𝗲𝗴 𝗶𝗸 𝗥𝗶𝗰𝗵 𝗦𝗻𝗶𝗽𝗽𝗲𝘁𝘀 𝘁𝗼𝗲 𝗮𝗮𝗻 𝗺𝗶𝗷𝗻 𝘇𝗼𝗲𝗸𝗿𝗲𝘀𝘂𝗹𝘁𝗮𝘁𝗲𝗻?

Google bepaalt zelf of een Rich Snippet getoond wordt in de zoekresultaten. Natuurlijk! Maar je hebt hier wel zelf invloed op. Je moet namelijk informatie toevoegen door middel van Structured Data. Dit doe je door HTML toe te voegen aan content op jouw website. Door deze code toe te voegen vertel je als het ware aan Google welke informatie waar moet komen te staan. Op deze manier maak je het voor Google gemakkelijker om de content te indexeren en aan te geven wat ze weer moeten geven in de zoekresultaten.

Kun jij wel wat hulp gebruiken met het toevoegen van Structured Data? Neem dan contact op met een van onze specialisten: https://bit.ly/2Y3yV7k