Bedrijfslivestream

Hoe groter het bedrijf, hoe lastiger het is om dichterbij je klant te komen. Er ontbreekt hier vaak een persoonlijke touch. Terwijl dit een belangrijk aspect is als het gaat om betrokkenheid. Gelukkig zijn er genoeg opties om die afstand te doen verkleinen. Wat dacht je van bedrijfslivestreams?

De voordelen van een bedrijfslivestream

Met bedrijfslivestreams neem je de kijkers mee in een (online) evenement, activiteit, webinar of alles wat je maar wilt delen. Ontvang hierbij eenvoudig en snel interactie met de kijkers dankzij een chatfunctie. Dit is niet alleen goed voor de betrokkenheid, maar ook een slimme manier om een betere kennis te krijgen van hun (potentiële) klanten. Klinkt als een win-win situatie! Heb jij al een goed idee voor een livestream? Wij helpen je er graag bij!

Er zijn veel voordelen bij het maken van een bedrijfslivestream, enkele voorbeelden volgen hieronder:

  • Een livestream wordt eerder laten zien dan andere posts. Ook krijgen volgers vaak een notificatie als een livestream gestart is.
  • Een livevideo wordt tot 8 keer langer bekeken dan een ‘’normale’’ video.
  • Je hebt direct contact met je klanten en kan een conversatie mogelijk maken.
  • Er zijn veel mogelijkheden om je livestream authentiek te maken
  • Livestreaming is toegankelijk en betaalbaar

Mogelijkheden van een bedrijfslivestream

Het belangrijkste van een livestream is de conversatie met je klanten. Op deze manier geef je de klanten het gevoel dat ze gehoord worden. Klanten kunnen ook handige input en feedback geven om ervoor te zorgen dat het bedrijf nog beter aansluit op de wensen van de klanten. Je zorgt met een livestream ook voor transparantie, dit zorgt op den duur weer voor meer vertrouwen.

Om je livestream aantrekkelijk te maken zijn erg oneindig veel mogelijkheden. Denk aan een quiz, een webinar, een product onthulling, een kijkje achter de schermen of een kennismaking met de potentiële klanten.

Conclusie?

Doormiddel van een unieke ervaring in je livestream, geef je de klanten ook weer iets om over te praten. Hierdoor trek je ook andere potentiële klanten aan waar je weer een nieuwe livestream voor kan organiseren.

We hebben het  in een andere blog ook al eerder gehad over mond-tot-mond reclame en hoe belangrijk dit wel niet is voor je bedrijf. Ondanks dat een livestream eerder naar voren komt in de feed is het toch belangrijk om een aankondiging te doen zodat mensen elkaar ook kunnen uitnodigen.

Heeft dit blog je aan het denken gezet en heb je al een goed idee voor een livestream? Wij helpen je er graag bij!