LinkedIn Advertising
LinkedIn is voor velen niet meer dan een platform om jouw zakelijk profiel online te vertonen. Hier houd je je bezig met het verzamelen van job offers en het uitbreiden van jouw netwerk.
Wist je dat er veel meer achter LinkedIn zit? LinkedIn heeft namelijk ook een advertentie portaal waar bedrijven hun advertenties kunnen plaatsen. LinkedIn adverteren is ideaal voor Business 2 Business (B2B) bedrijven aangezien het een wat zakelijker netwerk is in vergelijking tot de platformen van Meta.
Hoeveel kost adverteren op LinkedIn?
De kosten van LinkedIn liggen gemiddeld iets hoger dan bij andere platformen. Verwacht gemiddeld tussen de 7 en 10 euro te betalen per 1000 vertoningen. Ter vergelijking, op Meta (Facebook en Instagram) betaal je ongeveer 5 euro per 1000 vertoningen. Die extra kosten betaal je voor de gerichte targeting opties. Op LinkedIn kun je de doelgroep namelijk gericht instellen denk aan functietitels, of bedrijfsgroottes.Hoe kan ik beginnen met adverteren op LinkedIn?
Heel simpel! Maak een advertentie account aan en koppel je eigen bedrijfspagina eraan. Om je campagne prestaties goed te meten is het van belang dat je de LinkedIn Insight tag installeert op je website. Daarna kun je van start met het opzetten van een campagne!
Tips voor LinkedIn adverteren
Om je alvast op gang te helpen hebben we een paar tips op een rijtje gezet! Deze tips zullen je zeker op weg helpen bij je eerste campagne.
Maak per campagne minimaal 3 varianten
LinkedIn laat 1 versie van jouw advertentie maximaal 1x per 12 uur / 24 uur zien aan dezelfde persoon. Daarmee beperk je dus eigenlijk je zichtbaarheid als je met 1 advertentie live gaat. Ook geef je LinkedIn niet de kans om de verschillende variaties te testen wat zonde zou zijn omdat je hiermee je budget niet optimaal besteed en waardevolle data misloopt.n Nederland zijn eigendom van dit bedrijf. De inhoud en het plaatsen wordt dus weer door mediabureaus gedaan die weer een samenwerking hebben met de mediaexploitant.
Dankzij ons medianetwerk kunnen hebben we de scherpste inkooptarieven voor jouw outdoor campagne.
Geef de campagne genoeg tijd!
Bij het bekijken van de resultaten die uit de campagne komen zijn nog geen conclusies te trekken wanneer deze niet minimaal 1 week live staat. LinkedIn heeft gemiddeld een week nodig om het algoritme volledig te optimaliseren. Houdt er rekening mee dat dit langer is als er teveel grote aanpassingen worden gedaan.
A/B testen met tekst en beeld
Blijf testen met beeld en tekst per campagne. Maak de call to action een keer geel of groen. Probeer verschillende beelden, met mensen of juist een geïllustreerd beeld. Maak een tekst heel actief, of juist wat vriendelijker. Er zijn verschillende manier om te spelen met content. De vraag is: wat slaat aan?
LinkedIn adverteren uitbesteden?
Uiteraard is het ook mogelijk om hulp in te schakelen. Onze specialisten hebben zich verdiept in alle in’s en out’s betreffende LinkedIn advertising en kunnen jouw campagne optimaal inrichten / verbeteren.
Let's START
Wake up! Wat is jouw marketinguitdaging? Onze marketeers en creatives staan voor je klaar. Vraag vrijblijvend een offerte aan.👇
Waar zoeken mensen naar? Waar laat de concurrentie kansen liggen? Dankzij onze slimme SEO-strategie steeg het aantal organische bezoekers met +36.000! personen in één jaar.
De uitdaging? Een jongere doelgroep interesseren voor kunstuitleen. Het resultaat? +380 leads met één campagne.
Dankzij onze datagedreven aanpak bouwen wij advertentiecampagnes die zich terugverdienen. Voor Fairytabs hebben we +1.000 advertenties getest om de optimale strategie te ontwikkelen.