LinkedIn
advertising
Social media • networking • advertising • b2b
LinkedIn is voor velen niet meer dan een platform om jouw zakelijk profiel online te vertonen. Hier houd je je bezig met het verzamelen van job offers en het uitbreiden van jouw netwerk.
Wist je dat er veel meer achter LinkedIn zit? LinkedIn heeft namelijk ook een advertentie portaal waar bedrijven hun advertenties kunnen plaatsen. LinkedIn adverteren is ideaal voor Business 2 Business (B2B) bedrijven aangezien het een wat zakelijker netwerk is in vergelijking tot de platformen van Meta.
Hoeveel kost adverteren op LinkedIn?
De kosten van LinkedIn liggen gemiddeld iets hoger dan bij andere platformen. Verwacht gemiddeld tussen de 7 en 10 euro te betalen per 1000 vertoningen.
Ter vergelijking, op Meta (Facebook en Instagram) betaal je ongeveer 5 euro per 1000 vertoningen. Die extra kosten bij LinkedIn betaal je voor de gerichte targeting opties. Op LinkedIn kun je de doelgroep namelijk écht gericht instellen, op basis van bijvoorbeeld functietitels, senioriteit, of bedrijfsgrootte.
Hoe kan ik beginnen met adverteren op LinkedIn?
Heel simpel!
Maak een advertentie account aan en koppel je eigen bedrijfspagina eraan. Om je campagne prestaties goed te meten is het van belang dat je de LinkedIn Insight tag installeert op je website. Daarna kun je van start met het opzetten van een campagne!
LinkedIn laat 1 versie van jouw advertentie maximaal 1x per 12-24 uur zien aan dezelfde persoon. Daarmee beperk je dus eigenlijk je zichtbaarheid als je met slechts 1 advertentie live gaat. Ook geef je LinkedIn niet de kans om de verschillende variaties te testen. Dit is zonde omdat je hiermee je budget niet optimaal besteed en waardevolle data misloopt. De inhoud en het plaatsen wordt dus vaak door mediabureaus gedaan die weer een samenwerking hebben met de mediaexploitant, en zij zijn dan eigenaar van jouw data.
Dankzij ons medianetwerk kunnen hebben we de scherpste inkooptarieven voor jouw outdoor campagne.
Bij het bekijken van de resultaten die uit de campagne komen zijn nog geen conclusies te trekken wanneer de campagne niet minimaal 1 week live staat.
LinkedIn heeft gemiddeld een week nodig om het algoritme volledig te optimaliseren. Houd er dus rekening mee dat dit langer is als er teveel grote aanpassingen worden gedaan.
Blijf testen met beeld en tekst per campagne. Maak de call to action een keer geel, groen en zacht-rood. Probeer verschillende beelden, met mensen of juist een geïllustreerd beeld. Maak een tekst heel actief, of juist wat vriendelijker. Er zijn verschillende manier om te spelen met content.
De vraag is: wat slaat aan?
LinkedIn adverteren uitbesteden?
Uiteraard is het ook mogelijk om goede hulp in te schakelen. Onze specialisten hebben zich verdiept in alle ins en outs rondom LinkedIn advertising, en kunnen jouw campagne optimaal inrichten of verbeteren.
Let’s work together