Wat doet
HubSpot?

Customer relationship management • Sales • Marketing • Service

HubSpot is een geavanceerd CRM-platform dat marketing, sales en klantenservice op één plek samenbrengt. Klinkt dat als muziek in je oren? Lees verder om te ontdekken wat HubSpot doet en of dit is wat jouw bedrijf nodig heeft.

Wat is HubSpot?

HubSpot is een online software voor Customer Relationship Managment (CRM), marketing, verkoop en klantenservice.

Het doel van dit platform is om bedrijven te helpen hun verkoop te maximaliseren en klantrelaties uit te bouwen. Het is een online omgeving waar je op inlogt.

In de basis is HubSpot een CRM systeem (net als Salesforce, Zoho of Monday). Het is dus eigenlijk een soort kaartenbak waarin je al je contacten en relaties verzamelt. Deze kun je eenvoudig importeren,  handmatig beheren of automatisch doorschieten via bijv. het contactformulier op je website.

360-view van je relaties

Alle data en interacties worden verzameld op één plek. In de CRM-omgeving kun je bij elke relatie zien welke pagina’s iemand bezocht heeft, welke e-mails iemand heeft ontvangen, welke collega als laatst contact heeft gehad etc. 

HubSpot geeft je één centrale plaats waar jij leads registreert, deze opvolgt vanuit sales, en mee communiceert vanuit marketing. Ook is HubSpot modulair opgebouwd. Wat betekent dat je bovenop het standaard CRM-systeem allemaal extra modules kunt toevoegen (hubs), zodat je meer mogelijkheden krijgt.

De beschikbare hubs:

  • Verkoop-hub
  • Service-hub
  • CMS (Content Management System)-hub
  • Operations-hub

Integraties

Naast de verschillende hubs, heeft HubSpot integraties met veel populaire online tools en CRM’s, waaronder Zendesk, Salesforce, Outlook, en Microsoft Dynamics CRM. Dit maakt het gemakkelijk om HubSpot in je eigen bedrijf te implementeren, ongeacht welke softwaresuite je momenteel gebruikt.

  • Alles-in-één platform voor inkomende marketing, CRM, CMS, analyse en klantenondersteuning
  • Gebruiksvriendelijk en intuïtief
  • Biedt slimme automatisering
  • Organiseert klantcommunicatie op één plaats
  • Stelt organisaties in staat om zinvolle, duurzame relaties op te bouwen met prospects en klanten doormiddel van waardevolle inhoud en ervaringen
  • Biedt nuttige marketinginzichten en analyses
  • Meer dan 500 applicaties die kunnen worden geïntegreerd met het platform
Elk voordeel heeft z’n nadeel. Dat geldt ook voor HubSpot. Onze bevindingen op een rij:
  • Instappen is goedkoop, maar het wordt zeer prijzig bij opschalen.
  • HubSpot is alles-in-één en heeft dus van alle tools ‘een beetje’. Dit betekent dat altijd concessies doet op bepaalde punten. Voorbeeld: In basis is het een CRM-systeem en je kunt er ook e-mailmarketing mee doen. Maar het is dus geen geavanceerde e-mailmarketing tool.
  • HubSpot kan heel veel; zolang je binnen de kaders van de oplossing blijft. Heb je een maatwerkwens? Dan is dat geen optie. 
  • Er wordt een grote afhankelijkheid gecreëerd. Staat je CRM-data in Hubspot? Dan is het overzetten van deze data naar andere systemen niet eenvoudig.

Kosten HubSpot

Starten met de basisversie van HubSpot is gratis. Voor het gebruik van de verschillende hubs voor Marketing, Sales, en Service geldt dat er 4 soorten abonnementen zijn.

  • Free – helemaal gratis
  • Starter – voor startende ondernemingen of marketing-teams
  • Professional – voor het MKB
  • Enterprise – voor het grootbedrijf

Betaalde aboonementen beginnen bij €20 per maand voor de Starters. Voor een volledig overzicht van de prijzen en functionaliteiten verwijzen we je graag naar de tariefpagina van HubSpot.

Past HubSpot bij jou?

Wil je een onafhankelijk advies of HubSpot bij jouw organisatie past (of juist niet)? We helpen graag met advies op maat. Laat je gegevens hiernaast achter en we nemen contact met je op.

Let’s work together

Dit zijn de verschillende Hubs

HubSpot Marketing Hub

De Marketing Hub biedt alle tools die marketeers nodig hebben om succesvolle inbound marketingcampagnes te produceren. Sommige functies omvatten een blog, ABM-tools, SEO-optimalisatie, CTA-knoppen, geavanceerde e-mailrapportage, omnichannel-automatisering, mobiele optimalisatie, A/B-testen en samenwerkingstools. Sjablonen voor e-mails of webinhoud kunnen worden gemaakt met een gebruiksvriendelijke drag-and-drop-builder en chatbots die vervolgens op elk type apparaat kunnen worden gestart.

HubSpot Verkoop Hub

De Sales Hub is ontworpen om klanten een naadloze ervaring te bieden op elk contactpunt van je organisatie. Er wordt bijvoorbeeld direct een melding naar teamleden gestuurd wanneer potentiële kopers een e-mail openen of op een link/bijlage klikken. Dit informeert jouw verkoopteam over welke prospects of klanten ze moeten opvolgen en wanneer.

HubSpot Service Hub

De Service Hub bevat klantenservicesoftware die de algehele klantervaring, die je organisatie biedt, kan verbeteren. Deze module
stroomlijnt klantcommunicatie met een ticketingsysteem, een kennisbank, live chatfuncties, één-op-één e-mails, VOIP-tool, videohosting en automatiseringsmogelijkheden.

HubSpot CMS Hub

Met de HubSpot CMS Hub kunnen bedrijven en marketingbureaus een website uitbreiden en beheren.
De HubSpot CMS Hub stelt ontwikkelaars in staat om geavanceerde codes toe te voegen aan websites, maar blijft eenvoudig en handig genoeg om te gebruiken voor marketeers van alle vaardigheidsniveaus. Sommige functies helpen de editor met het slepen en neerzetten, het maken van formulieren, een blog, website en bestemmingspagina’s, ontwerpmanager voor aangepaste sjablonen en het maken van stijlen.

HubSpot Operations Hub

De HubSpot Operations Hub automatiseert bedrijfsprocessen en houdt teams op één lijn met één bron van klantinformatie. Creëer een probleemloze klantervaring met een volledige reeks operationele tools waarmee jouw bedrijf kan groeien en efficiënter te werken.