Display
Campagnes
Performance advertising • Realtime Bidding • Google Display • Programmatic Advertising
In de digitale jungle waar elke klik telt, is display advertising een belangrijk visueel onderdeel van de marketingstrategie. Kenmerkend voor display advertenties zijn de dynamische elementen zoals korte video’s en bewegende beelden. Deze vorm van beeldreclame wordt ingezet op diverse websites en applicaties.
Zet jouw merk in de spotlights met display advertising!
✓ Wat is Display Advertising?
✓ Wat doe je met data?
✓ Wat zijn de trends binnen dit thema?
Wat is display advertising
Stel je voor, jouw advertentie op honderden websites. Van de grootste nieuwssites tot bekende websites als IEX, LINDA, Libelle en Donald Duck. Display advertising is de VIP-ingang voor premium advertentieruimte.
Waarom display advertising?
Omdat het werkt! Display advertising stelt je in staat om mega specifieke doelgroepen te bereiken met creatieve, aantrekkelijke advertenties. Of je nu de aandacht wilt van fervente sportfans of ondernemers met zonnepanelen, met de juiste strategie trek je hun aandacht.
Lees meer over hoe wij Big Data inzetten
Inzet van krachtige tools
Om het meeste uit display advertising te halen, zijn krachtige tools zoals Google DV360 en Adform onmisbaar. Het zijn complexe tools die veel mogelijkheden bieden.
- DV360, onderdeel van Google Marketing Platform, biedt geavanceerde targeting en optimalisatiemogelijkheden.
- Adform is het Zwitserse zakmes onder de advertentieplatformen. Met Adform kun je jouw banners slimmer, sneller en specifieker dan ooit tevoren plaatsen. Dankzij externe doelgroepdata is jouw advertentie altijd op het juiste moment op de juiste plaats, alsof het voorbestemd is.
Het Proces: Realtime Bidding
De term ‘Realtime bidding’ (RTB) staat voor het proces waarmee display advertenties worden gekocht en verkocht. Dit automatische veilingproces zorgt ervoor dat advertentieruimte aan de hoogste bieder wordt verkocht precies op het moment dat een pagina wordt geladen.
De Effectiviteit van Banners
Goede banners zijn niet te missen en voegen een waardevol touchpoint toe. Ze zijn visueel aantrekkelijk en bieden de mogelijkheid om creatief uit te pakken. Een goed ontworpen banner kan de aandacht trekken en bezoekers naar je website leiden. Kies voor een interactieve banner, of voor een homepage take-over als je echt wilt opvallen.
Programmatic Advertising versus Google Display
We krijgen vaak de vraag wat het verschil is tussen Programmatic Advertising vs. Google Display.
- Via programmatic kun je datagedreven banners inkopen op alle bekende grote websites. Nu.nl, Funda.nl, etc. Deze websites zijn allemaal direct bereikbaar via onze tools. Je hebt via programmatic ook direct de keuze hoeveel budget je op een specifieke website in wilt zetten en op welk uur van de dag.
- Binnen Google Display maak je gebruik van restruimte. Daarom is het ook goedkoper, Het kan voorkomen dat één van je banners toevallig op Nu.nl voorbijkomt, maar je hebt dus niet de mogelijkheid om een gericht budget op een of meerdere websites naar keuze in te zetten. Daarnaast zijn veel premium websites niet aangesloten binnen het Google netwerk.
Wat kost display advertising?
De kosten van display advertising kunnen variëren, afhankelijk van verschillende factoren zoals de gekozen platforms, de omvang van de campagne en de specifieke doelgroepen die je wilt bereiken. Door de strategische inzet van tools zoals realtime bidding en het benutten van premium advertentieruimte, kunnen bedrijven efficiënt investeren in wat echt werkt.
Display Advertising Agency
Een goed uitgevoerde display campagne kan aanzienlijke resultaten opleveren. Met CARAMBA als je display advertising agency, zorgen we ervoor dat elke euro telt. Wij richten ons op het optimaliseren van jouw budget door in te zetten op strategieën die de grootste impact hebben voor jouw merk.
Ben je klaar om je digitale zichtbaarheid naar een hoger niveau te tillen? Neem dan vandaag nog contact met ons op en ontdek hoe wij je kunnen ondersteunen met effectieve display advertising strategieën.