Moodies
• Influencer marketing • content creatie
Moodies is een Nederlands merk dat duurzaam menstruatieondergoed verkoopt. Dankzij hun vele verschillende modellen (voor ieder wat wils) en het geweldige absorberende kruisje zijn ze uniek. Daarnaast heeft Moodies ook een lijn speciaal voor “meiden” iets waarin ze zich onderscheiden van de concurrent. Als kers op de taart dragen ze bij aan het verkleinen van menstruatie armoede door broekjes te schenken aan de Sociale Kruidenier (onderdeel van de Voedselbank).
Bereik, content,
sales!
We hebben een influencer campagne opgezet met vijf influencers die perfect binnen de doelgroep van Moodies passen. Het doel van de campagne bestond uit drie onderdelen: Nieuwe content verzamelen voor advertenties, bereik genereren voor extra naamsbekendheid én een deel van de investering terugverdienen. Dit is allemaal gelukt én meer.
Content
Moodies maakt naast influencer marketing ook gebruik van paid advertising. Omdat het belangrijk is om hier kwalitatieve content voor te gebruiken, hebben wij de content van de influencers ingekocht. In totaal heeft Moodies 2 video’s en 4 foto’s ontvangen om te gebruiken voor organische en betaalde berichten.
Bereik
In totaal hebben de influencers samen 37.800 unieke personen bereikt, van deze personen hebben er 2.474 doorgeklikt naar de website. Wat met een CTR van 6,5% een prachtig resultaat is. Naast de website bezoeken heeft Moodies er ook 375 nieuwe Instagram volgers bij.
Sales
Door tijdens de selectie goed te kijken naar de doelgroep en op zoek te gaan naar de perfecte match, heeft Moodies meerdere sales gedraaid. Dit is meetbaar dankzij de unieke kortingscodes. Met deze campagne heeft Moodies 150% van de investering terugverdiend.
Sales
Door tijdens de selectie goed te kijken naar de doelgroep en op zoek te gaan naar de perfecte match, heeft Moodies meerdere sales gedraaid. Dit is meetbaar dankzij de unieke kortingscodes. Met deze campagne heeft Moodies 150% van de investering terugverdiend.
”Denk aan geavanceerde marketing automation funnels om jouw doelgroep betrokken te houden. Maar ook het inzetten van Big Data, influencer marketing, radio, outdoor, customer journey mapping en programmatic campagnes horen hierbij. Jouw marketingfundament staat als een huis, en dat is een geweldige prestatie! Maar om nog meer uit je marketing-inspanningen te halen, is het tijd om naar the NEXT level te gaan.”
Anneke
Let's create together"
Onze marketeers en creatives staan voor je klaar. Neem contact met ons op.
Onze Samenwerkingen
Online vindbaarheid • SEO • SEA •Social advertising
Paulies Ginger
Online vindbaarheid • SEO • SEA •Social advertising
BD Containers
Online vindbaarheid • SEO • SEA •Social advertising