Kunst Centrum Haarlem
• SEA • SEO • Social advertising
Met een uitgebreide kunstcollectie en een (web)winkel vol kunst- en designartikelen is er bij Kunst Centrum Haarlem voor iedereen iets moois te vinden. Marina Raymakers, directeur van Kunst Centrum Haarlem, wilde naast de huidige klanten ook een ‘jongere’ doelgroep van kunstliefhebbers aanspreken. Aan ons de taak om de verschillende onderdelen van Kunst Centrum Haarlem onder de aandacht te brengen.
Het resultaat in
6 maanden
Het doel van Kunst Centrum Haarlem is om kunst toegankelijk te maken voor iedereen. Dit doen ze door kunst te verkopen én uit te lenen aan abonnees. In zes maanden tijd hebben we de online zichtbaarheid verbeterd, is het verkeer naar de website toegenomen en hebben we meer dan 380 leads gegenereerd via een datagedreven e-commerce campagne.
Online zichtbaarheid
Bij het vergroten van je online zichtbaarheid is het belangrijk om gelijktijdig op verschillende kanalen aanwezig te zijn. Voor Kunst Centrum Haarlem hebben we in kaart gebracht welke keywords belangrijk zijn en waar de doelgroep zich bevindt.
Doordat we het verhaal en de boodschap van Kunst Centrum Haarlem op de verschillende kanalen vertonen, door middel van het plaatsen van advertenties, is het online verkeer met 208% gegroeid.
Social media advertising
Kunst Centrum Haarlem is al 50 jaar een begrip in de regio. De kunstuitleen is bij veel kunstliefhebbers bekend. Echter, bij de nieuwe, jongere doelgroep is dit een minder bekend concept.
Door te kiezen voor een specifieke en gerichte targeting op Facebook en Instagram weten we deze groep warm te maken voor kunst. Door mooi en aansprekend advertentiemateriaal – volledig in de nieuwe huisstijl – te maken, brengen we de boodschap van Kunst Centrum Haarlem op een laagdrempelige manier over.
Lead generation en e-mail automation
Voordat onze samenwerking begon, had Kunst Centrum Haarlem al een heel mooi bestand met trouwe nieuwsbrieflezers. Wij versturen nu twee keer maand een nieuwsupdate en ondersteunen hen bij het creëren van content. Hiernaast ontwikkelen wij lead generation campagnes om de fanbase van Kunst Centrum Haarlem nog groter te maken. Door te werken met email automation flows wordt de klant ontzorgd en ontvangen de nieuwe fans een warm welkom.
”Denk aan geavanceerde marketing automation funnels om jouw doelgroep betrokken te houden. Maar ook het inzetten van Big Data, influencer marketing, radio, outdoor, customer journey mapping en programmatic campagnes horen hierbij. Jouw marketingfundament staat als een huis, en dat is een geweldige prestatie! Maar om nog meer uit je marketing-inspanningen te halen, is het tijd om naar the NEXT level te gaan.”
Anneke
Let's create together"
Onze marketeers en creatives staan voor je klaar. Neem contact met ons op.
Onze Samenwerkingen
Online vindbaarheid • SEO • SEA •Social advertising
Paulies Ginger
Online vindbaarheid • SEO • SEA •Social advertising
BD Containers
Online vindbaarheid • SEO • SEA •Social advertising