Boring Festival

• SEA • Campagne strategie • Social ads

Saai? Nee, juist niet! Het festival georganiseerd door Klein Haarlem wordt alles behalve saai. Het is namelijk juíst ontstaan vanuit het idee dat Haarlem wat meer mag opleven, iets losser moet komen en dus minder saai mag zijn. Dus op 20 en 21 januari 2023 gaat dit gebeuren.

In de binnenstad van Haarlem wordt de boel opengebroken met een levendige mix van muziek, kunst, theater, community en nachtleven. Kriskras voor de stad en ‘tegen de regels’: hiphop in een museum, overal random video-installaties.

Alles behalve
saai!

Als adviserende, ondersteunende en uitvoerende marketeers, hebben wij het volledige marketingfundament opgezet. Met als ultiem doel meer kaarten verkopen. Het ontwerp van de website stond al, dus wij gingen aan de slag met de vindbaarheid en zichtbaarheid. Om dit te vergroten besloten wij Google ads, social media en Spotify campagnes in te zetten.

Eventix in Google Analytics

De kaartverkoop van Boring verloopt via Eventix. Door dit systeem te koppelen aan Google Analytics, kunnen we precies in kaart brengen via welke marketing-kanalen de kaarten worden gekocht. Dit real-time meten zorgt ervoor dat we inzicht krijgen in welke marketinginspanningen wel werken en waar eventueel aanpassingen nodig zijn. Dit is cruciale informatie voor nu, maar ook voor de toekomst. Zo kun je altijd terugvinden welke campagne de meeste credits verdient.

Social media advertising

De uitrol van de communicatie rondom het festival speelt zich voornamelijk op social media af. Dankzij slimme (re)targeting campagnes bereiken we de doelgroep en sturen we bij waar nodig. Denk hierbij ook aan de vormgeving van de uitingen. Boring wilt graag weten welk design het meeste aanspreekt bij de doelgroep. We hebben gezamenlijk een campagne opgezet om te meten welk creatief ontwerp de beste resultaten oplevert. Door het testen, meten en analyseren weten we de social media campagnes continu te optimaliseren.

SEA via Google Ads

Om de social media campagnes te ondersteunen en de vindbaarheid van het festival in orde te maken hebben we ook Google Ads (SEA) ingezet. Nadat de doelgroep is bereikt via social media, bestaat de kans dat zij zich oriënteren via Google; en ook daar wil je ze bereiken. Door gerichte advertenties worden zo de juiste personen opnieuw aangesproken, naar de website getrokken en enthousiast gemaakt over het festival. Als iemand overtuigd is, kopen ze natuurlijk een kaartje om het Boring Festival bij te wonen.

Spotify advertising

Naast de social media en Google campagnes hebben we ook een campagne op Spotify uitgerold.

Om onze muziekliefhebbers en festivalgangers op een innovatieve manier te bereiken, hebben we gekozen voor dit toonaangevende muziekstreaming platform. Het doel van de campagne was om de naamsbekendheid van dit nieuwe festival een boost te geven. Door te kiezen voor een platform dat zo diep geworteld is in de muziekcultuur, konden we op authentieke wijze een brug slaan tussen Boring Festival en de doelgroep.

”Denk aan geavanceerde marketing automation funnels om jouw doelgroep betrokken te houden. Maar ook het inzetten van Big Data, influencer marketing, radio, outdoor, customer journey mapping en programmatic campagnes horen hierbij. Jouw marketingfundament staat als een huis, en dat is een geweldige prestatie! Maar om nog meer uit je marketing-inspanningen te halen, is het tijd om naar the NEXT level te gaan.”

Anneke

Let's create together

Onze marketeers en creatives staan voor je klaar. Neem contact met ons op.

Onze Samenwerkingen

Online vindbaarheid • SEO • SEA •Social advertising

Paulies Ginger

Online vindbaarheid • SEO • SEA •Social advertising

BD Containers

Online vindbaarheid • SEO • SEA •Social advertising

Snelstart