Bushokjes
reclame
Advertising • abri • poster • MUPI
Een sticker, flyer of reclameposter. Hierbij is reclame in bushokjes misschien wel de meest bekende reclameposter die er is. En ze zijn nog altijd succesvol. Dus denk jij aan bushokjes reclame? Wij leggen je uit hoe je dit aanpakt!
Direct de scherpste prijs ontvangen? Stuur even een mailtje!
✓ Wat kost bushokjes reclame?
✓ Voorbeeldberekening
✓ Hulp bij bushokjes reclame
Reclame in bushokjes
Abri’s
Reclame is een groot onderdeel van ons straatbeeld. En dan met name de reclameposters. Je ziet ze op zuilen, muren, billboards, en bushokjes. De reclame bij bushokjes noemt men ook wel abri’s. Dit zijn de beschutte wachtruimtes met een dakje en vaak een zitje.
Mupi’s
De vrijstaande posters (zonder ‘huisje’) noemt men een mupi. Deze kunnen zowel losstaand als een reclame in bushokjes zijn. Het idee van een reclame poster in een bushokje is dat deze eenvoudig te zien is. Ga zelf maar eens na hoeveel reclame bushokjes jij tegenkomt. Én dat je ook daadwerkelijk naar de reclameposter kijkt.
Een reclameposter kan in een oogwenk opgepikt worden. Of je nu zelf op de bus wacht, in de bus zit, of een toevallige voorbijganger bent. Het succes zit ‘m dan ook in de massa. Dit betekent natuurlijk ook dat er sprake is van waste: niet iedere ontvanger is de doelgroep. Maar dankzij het grote bereik ben je er in ieder geval zeker van je doelgroep het óók te zien krijgt. Zeker als de plaatsing en timing goed uitgekozen zijn.
Nationale netwerken
Je kunt gebruikmaken van verschillende netwerkopties voor het verspreiden van jouw bushokjes reclame. Zo kun je ervoor kiezen om jouw reclameposters uit te zetten via de massabereik-netwerken. Ook wel nationale netwerken.
Hiermee heb je de grootste dominante zichtbaarheid met bushokje reclame. Uiteraard afhankelijk van het aantal vakken, kun je hier een bereik halen van rond de 6 miljoen (!).
Retailnetwerken
Als laatste kun je inzetten op het retailnetwerk. Ook wel point-of-sale-locaties. Hierbij kun je binnen een bepaalde straal van de winkel of je evenement adverteren. Handig om de consument middels een laatste reclame poster nog de winkel in te krijgen.
Lokale netwerken
Je kunt er ook voor kiezen om slechts lokaal te adverteren in steden óf zelfs op geselecteerde postcodes of specifieke locaties rondom een winkel of event.
Wanneer je kiest voor reclame bushokjes, dan is dit een integraal onderdeel van je campagne. Het is, net als een online advertentie, één van de middelen die je inzet om je doelgroep te bereiken.
Juist omdat reclame in bushokjes veel gezien wordt, moet je reclameposter er goed uitzien en herkenbaar zijn. De juiste look & feel, boodschap en afzender. Zoals met al je uitingen.
Een design-, media- of reclamebureau houdt zich veelal bezig met het ontwerpen van dit soort posters.
(Psst, wist je dat wij als mediabureau ook verstand hebben van offline advertenties? Neem contact met ons op!).
Het inhangen (of uitserveren) van jouw advertentie wordt gedaan door de distributeur. Het aansturen hiervan plus het verzorgen van drukwerk wordt door ons gedaan. Weer een zorg minder!
Net als online adverteren, hangt de prijs van verschillende factoren af. Denk hierbij aan de locatie, het seizoen, en natuurlijk de looptijd. In steden ben je standaard duurder uit dan in kleine dorpen. Ook is er een duidelijk verschil in periode. Rond de feestdagen concurreer je met meer (specifieke) adverteerders dan in de vakantieperiode.
Dankzij ons netwerk en de ervaring kunnen wij écht scherpe tarieven regelen voor onze klanten. Stuur een mailtje voor offerte.
Bushokjes reclame: Kostenberekening
Het tarief voor bushokjesreclame wordt als volgt berekent:
VAKPRIJS X AANTAL X WEEKINDEX X VOLUME INDEX X NETWERKINDEX
- De vakprijs: de prijs per abri of mupi
- Het aantal vakken
- De weekindex: deze wordt bepaald aan de hand van populariteit en drukte zoals met de feestdagen. Zo staat de weekindex in januari op 0,75 en voor de Kerst op 1,25.
- Het volume-index: hoe groter het volume dat je afneemt, hoe lager deze is. Deze index zit tussen de 1,25 en 0,9.
- De netwerkindex: hoe specifieker, hoe duurder. Zo is het massabereik 1, en zijn de doelgroep- en retailnetwerken 1,25.
Bushokjes reclame: Kosten lokaal
Je kunt er ook voor kiezen om slechts lokaal te adverteren in steden óf zelfs op geselecteerde postcodes of specifieke locaties. Dan is de berekening als volgt:
VAKPRIJS X AANTAL X WEEKINDEX X NETWERKINDEX
- Vakprijs: de prijs per abri of mupi
- Aantal vakken
- Weekindex
- Netwerkindex: per stad (e.o.). Dit ligt tussen de 1 en 2 voor de steden. De selectiviteitsindex (o.b.v. postcode bijv.) is 2,5.
Dus: Wil jij jouw reclame in bushokjes?
Snappen we.
Het bereik van dit soort reclameposters is enorm en voor ieder type merk het overwegen waard. Via de verschillende aanbieders kun het doelgericht aanpakken.
Laten we samen aan de slag gaan met jouw bushokjes reclame. Wij helpen je om het idee, de uitwerking, én de uitvoer te realiseren.