Wat is
data driven marketing
Wat is data driven marketing
Bij data driven marketing, of in het Nederlands ‘data gedreven marketing’, wordt er alleen maar gekeken naar data.
Door het verzamelen van data kunnen we specifieke doelgroepen toevoegen of juist uitsluiten van jouw campagnes. Lees hier meer over in ons blog over Big Data.
Als marketingbureau lopen we voorop in de mogelijkheden rondom data en technologie.
In de basis kun je binnen online marketing overal aan de slag met data gedreven marketing. Of je nu inzet op SEO/zoekmachine optimalisatie, zoekmachine adverteren of alleen content marketing gebruikt. Data wordt hierbij het vaakst gebruikt voor:
- E-mailmarketing
- Zoekmachine marketing & remarketing
- Social media marketing
- Conversie optimalisatie (CRO)
- Display campagnes
We kunnen extra datasegmenten toevoegen aan jouw Google-, Facebook- en Display campagnes. Door deze extra data-laag kun je de doelgroep veel gerichter identificeren. Dit gaat vééll dieper dan de standaard doelgroep segmenten van bijv. Facebook. Denk aan extra data rondom inkomen, opleidingsniveau & luxe lifestyle.
Wij werken publisher onafhankelijk. Dat betekent dat wij jou nooit op een domein (telegraaf, marieclaire) zullen pushen, als daar niet jouw doelgroep zit. We hebben geen verplichte inkoopafspraken. We hoeven dus geen staffels of levels te halen en kunnen dus onafhankelijk inkopen. We focussen onze campagnes dus puur op de best performing netwerken en scherpste inkoopdeals.
We werken met een lang opgebouwde whitelist waarin we alleen premium domeinen targeten. Hierdoor heb je controle op welke domeinen je advertenties uitgeserveerd worden.
Kolom 1 - gebruik indien nodig
Data is meten en meten is weten. Om data gedreven marketing vorm te geven, moet je weten waar jouw klanten zich bevinden.
Het is belangrijk dat jouw merk aanwezig is op de zoekmomenten. Hiervoor kun je bijvoorbeeld de customer journey in kaart brengen. Op basis van deze waardevolle informatie kun je als online marketeer en ondernemer veel betere keuzes maken voor
- Targeting
- Doelgroep keuze
- Kanalen
- Boodschappen
- De groei van jouw bedrijf en welke richting je opgaat.
Kolom 2 - anders verwijderen
Data is meten en meten is weten. Om data gedreven marketing vorm te geven, moet je weten waar jouw klanten zich bevinden.
Het is belangrijk dat jouw merk aanwezig is op de zoekmomenten. Hiervoor kun je bijvoorbeeld de customer journey in kaart brengen. Op basis van deze waardevolle informatie kun je als online marketeer en ondernemer veel betere keuzes maken.
Waarom jouw bedrijf data driven marketing moet inzetten
Data is meten en meten is weten. Om data gedreven marketing vorm te geven, moet je weten waar jouw klanten zich bevinden.
Het is belangrijk dat jouw merk aanwezig is op de zoekmomenten. Hiervoor kun je bijvoorbeeld de customer journey in kaart brengen. Op basis van deze waardevolle informatie kun je als online marketeer en ondernemer veel betere keuzes maken voor
- Targeting
- Doelgroep keuze
- Kanalen
- Boodschappen
- De groei van jouw bedrijf en welke richting je opgaat.
Let’s work together
Spraak wordt steeds belangrijker binnen data driven marketing
De ontwikkeling van kunstmatige intelligentie en spraaktechnologie gaat steeds verder. Apparaten zijn steeds beter in staat te begrijpen wat je nu echt zegt én daadwerkelijk bedoelt.
Doordat het meer en meer wordt gebruikt, neemt de snelheid van verbetering exponentieel toe en komt voice daarmee in potentie in een enorme versnelling terecht. Het is niet voor niets dat voice bij bedrijven als Google, Amazon en Apple bovenaan de agenda staat.
De huidige cijfers zijn al behoorlijk indrukwekkend te noemen:
- De Google Assistant kent inmiddels al meer dan 500 miljoen(!) gebruikers over de hele wereld.
- De Google Assistant is momenteel al ingebouwd bij meer dan 1 miljard devices.
Volgens het National Center for Voice and Speech in de VS spreken mensen gemiddeld 150 woorden per minuut en typen zij er gemiddeld zo’n 40 per minuut. - Gemiddeld genomen zijn de zoekopdrachten via voice search dan ook een stuk langer.
- Google Assistant is momenteel al beschikbaar in 30 talen, in meer dan 90 landen over de hele wereld.
- Boodschappen blijken erg populair bij voice-aankopen.
- Meer dan 20% van alle aankopen via voice bestaat nu uit boodschappen.
- Voice is vooral onder tieners populair. Zij groeien er simpelweg mee op. Meer dan 55% (!) van de tieners maakt dagelijks gebruik van voice search.
- 11,5% van de eigenaren van een smart speaker gebruikt deze minstens één keer per maand om ook een transactie uit te voeren.
- Er worden via voice tot nu toe vooral veel open vragen gesteld (hoe, wat en waar).
Wil je verder in gesprek over de mogelijkheden rondom data driven marketing? Ons team staat voor je klaar!