Google Ads
uitbesteden
Stel, je lanceert een website en het blijft vervolgens oorverdovend stil. Geen bezoekers, geen sales, nada. Om dat te veranderen heb jij je pijlen gericht op Google Ads. Goed plan, want adverteren via Google zorgt ervoor dat jouw website gevonden wordt door potentiële klanten. Maar tegelijkertijd is Google Ads één van de meest complexe systemen die Google aanbiedt.
Wil je meer weten over Google Ads en hoe het precies werkt? Lees vooral verder!
Waarom zou je adverteren op Google?
Dankzij Google Ads ben je direct vindbaar op zoektermen die voor jou belangrijk zijn. Je kunt zelf het dagbudget bepalen én je betaalt alleen voor de klikken op je advertentie Wel weergaves, maar geen klikken? Dan heb je dus ook geen kosten, maar wel online zichtbaarheid.
Het inrichten van de campagnestructuur, het bepalen van zoektermen en biedingen vraagt om veel kennis & ervaring. Wij krijgen regelmatig verlieslijdende accounts in beheer. Wij zijn Google Partner. Dit betekent dat we door Google geaccrediteerd zijn. We hebben de ‘zwarte band’ in Google Ads.
Het resultaat? Kwalitatief bezoek naar je website en winstgevende campagnes.
Hoe maak je een succesvolle Google Ads campagne?
Cruciaal voor een succesvolle Google Ads campagne is het maken van goede en doordachte keuzes op welke zoekwoorden je in gaat zetten. Relevantie is hierbij de sleutel naar succes. Iedere campagne is uniek en totaal afhankelijk van jouw website en doelgroep. Het is een soort mix van statistiek, taal, mensenkennis en tech. In de basis bestaat het opzetten van Google Ads uit de volgende stappen:
- Bepalen soort campagne; Search, Shopping, Display, YouTube, Lokaal, Discovery.
- Landingspagina’s op je website die gerelateerd zijn aan de zoektermen
- Een complete lijst van relevante zoektermen en uitsluitingszoekwoorden
- Zoektermen die worden ingedeeld in specifieke advertentiegroepen
- Relevante doelgroepen die worden onderzocht, uitgewerkt en toegevoegd
- Regiotargeting
- Pakkende advertentieteksten met min. 3 advertentievarianten per advertentiegroep
- Responsieve advertenties
- Relevante extensies per advertentiegroep of campagne
- Het instellen van de conversiemeting
- Het kiezen van de juiste biedstrategie
Als laatste zijn de juiste campagne-instellingen t.a.v. budget, weergave en targetting ook heel belangrijk. Wanneer jouw campagnes live staan, is het belangrijk om de data en resultaten te analyseren en optimaliseren waar nodig.
Wat zijn Google Display advertenties?
Met Google Display advertenties kun je jouw doelgroep bereiken wanneer zij hun favoriete websites bezoeken, een video bekijken op YouTube of een bepaalde app gebruiken. Display advertenties zijn ook uitermate geschikt om bezoekers van jouw website opnieuw te bereiken (remarketing). Adverteren via het Google Display netwerk wordt vooral gebruikt voor:
- Nieuwe klanten vinden
- Vergroten naamsbekendheid
- Bestaande klanten aanspreken
- Conversies genreren d.m.v. automatisering en remarketing
- Klanten speciale aanbiedingen doen
Hoe werken Google Shopping Ads?
Google Shopping advertenties zijn speciaal ontwikkeld voor verkopers van fysieke producten. Het wordt gebruikt om:
- Online- en winkelvoorraad te promoten
- Meer verkeer naar jouw website of fysieke winkel te krijgen
Kort samengevat: Om te adverteren met Google Shopping moet je eerst je producten uploaden in het Merchant Center van Google. Dit doe je binnen een zogeheten ‘feed’. Google maakt hier advertenties van op het web zodat potentiële klanten kunnen zien wat jij te bieden hebt.
Het verschil tussen Shopping-advertenties en normale Google Ads is dat ze een andere lay-out hebben. Ze tonen namelijk ook een foto van het product met daarbij een titel, prijs, winkelnaam, et cetera. Deze vorm van Google adverteren is vooral interessant voor e-commerce bedrijven.
Let’s work together
Jouw SEA marketing uitbesteden
Wil jij jouw Google Ads (ook wel SEA genoemd) uitbesteden? Wij zijn gespecialiseerd in Google Ads en hebben alle nodige certificeringen op zak! Daarnaast zijn wij er zeker van dat wij – met onze jarenlange ervaring en expertise en kennis – ervoor kunnen zorgen dat jouw Google Ads campagnes succesvol zijn.
Als experts in adverteren via Google weten wij precies hoe wij jouw campagnes moeten instellen voor de beste resultaten. We ontwikkelen pakkende advertenties en weten precies hoe we de aandacht van jouw doelgroep kunnen trekken!
Wil je verder in gesprek over de mogelijkheden rondom het uitbesteden van Google Ads? Ons team staat voor je klaar!