Online
adverteren

Google ads • Performance advertising • Meta • LinkedIn

Online adverteren is niet meer weg te denken uit de marketingmix van ieder bedrijf. Maar de tijd dat je ‘even’ een Facebook- of Google-campagne aanzet is voorbij. 

Waarom? Dat doet jouw concurrent ook. Wil je voorop lopen met jouw online strategie? Dan moet je aan de slag met vindbaarheid, owned media, lead generatie, marketing automation, en zelfs met de inkoop van externe data. 

Meer weten? Lees dan verder!

Waarom online adverteren?

Het aantal aankopen dat online plaatsvindt stijgt jaarlijks, evenals de bestedingen. De consument of zakelijke koper is online te vinden en daarom wil je aan de slag met online adverteren. Je hebt direct contact met jouw doelgroep en je leert snel wat wél, of juist niet werkt om ze te bereiken.

De voordelen van online adverteren:

  • Je adverteert heel gericht op je doelgroep. Denk aan regio, leeftijd, interesses en zoekwoorden. Geen verspilling van geld dus.
  • De resultaten van online advertenties zijn meetbaar. Welke boodschap werkt goed? Welk kanaal levert het meeste op?
  • Je kunt de campagne live bijsturen.
  • Daarnaast kun je zelf bepalen hoeveel geld je wil spenderen aan het ‘draaien’ van online advertenties.

In de praktijk

De campagnes zijn opgezet en staan online. Wat nu? Dan begint het echte specialistenwerk. Wij sturen de online advertenties altijd bij voor maximaal resultaat. 

We blijven voortdurend met jou in gesprek over de gestelde doelen, geleverde resultaten en strategie. We zijn performance gedreven en zullen proactief op zoek naar nieuwe kansen om jouw resultaat te maximaliseren.

De hulp van een marketingbureau zorgt voor sneller resultaat en minder verspilling van het advertentiebudget. Als marketingbureau beschikken we over kennis van de platformen, we kennen de tips and tricks en de winnende tactieken. Elke doelstelling kent een andere inzet van kanalen. We hebben ze hieronder even op een rijtje gezet voor je!

Meer naamsbekendheid zorgt voor meer klanten. Voor het creëren van naamsbekendheid is het belangrijk dat jouw doelgroep regelmatig in aanraking komt met jouw bedrijfsnaam, huisstijl en boodschap. Hierdoor blijf jij top of mind! 

Denk aan digitale Outdoor Campagnes, Display Advertising, Social Media Advertising en Influencer Marketing.

Je wil dat klanten meerdere  herhaal-aankopen doen. We gaan kanalen inzetten die cross- en upsell van producten en diensten stimuleren. Denk aan Instagram, Display en slimme marketing automation funnels. Ook zijn wij erg goed in het ontwikkelen van kwalitatieve lead-funnels.

Goed vindbaar zijn is één van de meest belangrijke marketingdoelstellingen van iedere ondernemer. 

Onze marketeers gaan voor jou aan de slag met website-optimalisatiecontentcreatie, adverteren op Google en Bing en branche specifieke platforms.

Het doel van lead generation is het verzamelen van nieuwe leads met behulp van slimme campagnes die de interesse van jouw doelgroep wekken.

Wij zijn expert in marketing automation en remarketing. Ook zijn wij zeer ervaren in sales. Wij weten als geen ander dat het marketingtraject moeiteloos moet overlopen in het sales-traject.

Wij geloven niet in 'one size fits all'

Elk bedrijf is uniek, elke klant is uniek, en jaarplannen zijn binnen en maand weer achterhaald. Wij geloven dus niet in vaste pakketten of marketingabonnementen.

Bij ons krijg je een dedicated marketingteam tot je beschikking. We denken proactief mee, coördineren de uitvoering van alle marketingacties, en zorgen voor een up-to-date strategie.

Zo blijf jij de concurrentie voor.

Let’s work together

Online adverteren tarieven

Wat kost online adverteren? Dat is afhankelijk van veel verschillende factoren:

  • Het ene platform is duurder dan het andere platform. LinkedIn is duurder dan Facebook, TikTok is goedkoper dan Google, en ga zo maar door.  
  • De kosten voor online adverteren zijn ook afhankelijk van de periode van het jaar. Het laatste kwartaal (feestdagen) is vaak duurder, omdat iedereen dan wil adverteren.
  • Het is ook afhankelijk van je branche. Er zijn bijvoorbeeld heel veel aanbieders van zonnepanelen. Meer concurrentie betekent hogere advertentiekosten. 
  • De beschikbare advertentieruimte wordt via marketplaces geveild. De hoogste bieder gaat er dan uiteindelijk met de advertentieruimte van door.
  • Het hangt ook af van de regio. Lokaal adverteren is goedkoper dan door heel Nederland.
  • En denk ook aan de kwaliteitsscore. Je betaalt hogere click-prijzen als de kwaliteitsscore van je advertenties laag is.
  • Ga je extra data inkopen? Dit verbetert het resultaat van je campagnes, maar verhoogt ook de kosten.
  • En zo zijn er nog veel meer factoren…


Ons advies: Je kunt online adverteren zo goedkoop of duur maken als je zelf wil, maar kies voor focus. Wil je écht impact maken? Neem vooral contact met ons op voor meer informatie.