Wist je dat Google Ads en Amazon Ads in essentie niet zoveel van elkaar verschillen? Google Search en Amazon zijn beide intentie-gedreven platformen waarbij de ‘zoeker’ vaak al een koopintentie heeft. Maar ook bij Amazon hoeft dat niet altijd het geval te zijn. Iemand kan zich bijvoorbeeld, net zoals bij Google, wat meer in een oriënterende fase bevinden. Daarom is een sterk zoekwoorden onderzoek mega belangrijk.
Het verschil
En daar ligt hét grote verschil tussen deze twee spelers. Op Amazon heb je namelijk speciale tools en technieken om dé best converterende en zogenaamde ‘money’-zoekwoorden te vinden aan de hand van de producten van je concurrentie.
Tegelijkertijd speelt jouw organische vindbaarheid een rol bij het adverteren op beide platformen. SEA en SEO werken samen als een soort ‘vliegwiel’. Vooral bij Amazon kan dit vliegwiel jou snel op weg helpen!
Benieuwd hoe wij een ‘vliegwiel’ voor jouw producten op Amazon kunnen creëren? Neem contact op met een van onze Amazon specialisten.
Ons werk
Waar zoeken mensen naar? Waar laat de concurrentie kansen liggen? Dankzij onze slimme SEO-strategie steeg het aantal organische bezoekers met +36.000! personen in één jaar.
De uitdaging? Een jongere doelgroep interesseren voor kunstuitleen. Het resultaat? +380 leads met één campagne.
Dankzij onze datagedreven aanpak bouwen wij advertentiecampagnes die zich terugverdienen. Voor Fairytabs hebben we +1.000 advertenties getest om de optimale strategie te ontwikkelen.
Let's START
Wake up! Wat is jouw marketinguitdaging? Onze marketeers en creatives staan voor je klaar. Vraag vrijblijvend een offerte aan.👇