Lokale SEO is een Search Engine Optimization strategie en zorgt ervoor dat jouw onderneming beter gevonden wordt in de lokale zoekresultaten van Google. Je kent ze wel, de zoekresultaten in een Google Maps kader.
Ieder bedrijf met een fysieke locatie kan hier gebruik van maken! Als je via Google zoekt naar jouw service of product, dan komt er een Google Maps kader met 3 ondernemingen naar voren (dit noemen we ook wel de Snack Pack). Staat jouw bedrijf hier nog niet tussen? Tijd om aan de slag te gaan.
Stel, je bent een fysiotherapeut in Haarlem. Jouw patiënten zoeken in Google naar: Fysiotherapeut Haarlem. Nu wil jij natuurlijk naar voren komen in de eerder genoemde Snack Pack. Maar hoe optimaliseer je hiervoor?
Met Google My Business zet je de eerste stappen om lokaal beter gevonden te worden. Zorg ervoor dat je hier alle informatie over je bedrijf vertelt. Denk aan:
- Openingstijden
- Betaalmethodes
- Verschillende hoeveelheid foto’s
- Klanten reviews
- Afwijkende openingstijden
- etc.
Nu komen er natuurlijk meer externe factoren bij kijken om jouw concurrentie voor te zijn. Wil jij dat jouw onderneming lokaal beter zichtbaar is op de online kaart? 🗺