Verschil in grootte
én in prijs
Uiteraard staat er een prijs tegenover het inzetten van influencers. Kylie Jenner of NikkieTutorials worden ook wel mega influencers genoemd: miljoenen volgers dus mega groot en… mega duur. Gelukkig heb je ontzettend veel macro influencers (100k + volgers), micro influencers (10k – 100k volgers) en als laatste de nano influencer (alles tot aan 10k volgers).
De mega en macro influencers zijn voor veel bedrijven onbetaalbaar. De micro influencers daarentegen doen het erg goed én zorgen wellicht voor juist meer succes. Bij mega en macro influencers zou je de influencer al kunnen zien als een merk op zich. Hierdoor is een authentieke samenwerking soms lastiger te realiseren.
Een micro influencer staat vaak wat dichter bij zijn of haar volgers. De content komt hierdoor eerlijk en persoonlijk over. Een nano influencer is soms nog een beetje een rookie. Maar cijfer ze niet zomaar weg! De boodschap komt dan juist puur en eerlijk over wat voor jouw samenwerking van belang is.