Google stopt met cookies in 2022

Google heeft begin maart aangegeven helemaal te stoppen met elke soort van individuele ’tracking’ en ’targeting’ wanneer de cookie buiten beeld staat. Deze update gaat Google al realiseren vóór 2022! Alles draait bij Google om 𝙥𝙧𝙞𝙫𝙖𝙘𝙮 𝙛𝙞𝙧𝙨𝙩 (zeggen ze). Maar zouden we het zoekgedrag en websiteverkeer dan helemaal niet meer kunnen meten via Google? 😱

Jawel, Google introduceert zelf een tool die de privacy van de eindgebruiker moet gaan waarborgen.

FLoC

Dit nieuwe systeem heet de FLoC. Adverteerders kunnen met dit systeem gebruikers bereiken die dezelfde eigenschappen hebben. Het ‘individuele’ en ‘super gerichte’ targeting is dan niet meer mogelijk. Wél kun je jouw boodschap, merk of organisatie onder de aandacht brengen bij mensen die een bepaalde interesse delen.

Wat vinden wij van deze ontwikkeling?

Een 𝙣𝙚𝙘𝙚𝙨𝙨𝙖𝙧𝙮 𝙚𝙫𝙞𝙡 als je het ons vraagt. Dit betekent niet het einde van adverteren, maar wel schakelen. En daar zijn we graag vroeg bij 😉

Ons werk

Waar zoeken mensen naar? Waar laat de concurrentie kansen liggen? Dankzij onze slimme SEO-strategie steeg het aantal organische bezoekers met +36.000! personen in één jaar.

De uitdaging? Een jongere doelgroep interesseren voor kunstuitleen. Het resultaat? +380 leads met één campagne. 

Dankzij onze datagedreven aanpak bouwen wij advertentiecampagnes die zich terugverdienen. Voor Fairytabs hebben we +1.000 advertenties getest om de optimale strategie te ontwikkelen. 

Let's START

Wake up! Wat is jouw marketinguitdaging? Onze marketeers en creatives staan voor je klaar. Vraag vrijblijvend een offerte aan.👇