Vorige keer gaven we het al aan: YouTube is een ontzettend belangrijk kanaal in jouw marketingmix. Waarom? We zetten het even op een rij:
⏩ Gebruikers besteden 𝐠𝐞𝐦𝐢𝐝𝐝𝐞𝐥𝐝 40 𝐦𝐢𝐧𝐮𝐭𝐞𝐧 𝐩𝐞𝐫 𝐝𝐚𝐠 op YouTube. We lieten het in onze vorige post al zien. YouTube is een van meest populaire platforms op dit moment. Video is een ontzettend krachtig middel, ook voor adverteerders!
⏩ 71%(!!) van de mensen uit generatie X gaat naar YouTube als ze zich een 𝐧𝐢𝐞𝐮𝐰𝐞 𝐯𝐚𝐚𝐫𝐝𝐢𝐠𝐡𝐞𝐢𝐝 𝐰𝐢𝐥𝐥𝐞𝐧 𝐚𝐚𝐧𝐥𝐞𝐫𝐞𝐧. Zeker bij jonge generaties is YouTube onderdeel van hun dagelijks leven. YouTube wordt niet alleen geraadpleegd voor grappige video’s. Maar we verrijken ook onze kennis en vaardigheden door middel van video.
⏩ Meer dan 55% van de mensen zoekt via Google naar een product en 𝐠𝐚𝐚𝐭 𝐯𝐞𝐫𝐯𝐨𝐥𝐠𝐞𝐧𝐬 𝐧𝐚𝐚𝐫 𝐘𝐨𝐮𝐓𝐮𝐛𝐞 𝐯𝐨𝐨𝐫 𝐦𝐞𝐞𝐫 𝐢𝐧𝐟𝐨𝐫𝐦𝐚𝐭𝐢𝐞. Informatie over jouw producten en diensten kun je dus ook heel goed op YouTube delen en promoten.
Heb jij YouTube al volledig in jouw marketingstrategie opgenomen? Wij zijn 𝐠𝐞𝐜𝐞𝐫𝐭𝐢𝐟𝐢𝐜𝐞𝐞𝐫𝐝 𝐢𝐧 𝐯𝐢𝐝𝐞𝐨-𝐚𝐝𝐯𝐞𝐫𝐭𝐢𝐬𝐢𝐧𝐠 en praten je graag bij als je wilt weten hoe video voor jou kan werken.
Ons werk
Waar zoeken mensen naar? Waar laat de concurrentie kansen liggen? Dankzij onze slimme SEO-strategie steeg het aantal organische bezoekers met +36.000! personen in één jaar.
De uitdaging? Een jongere doelgroep interesseren voor kunstuitleen. Het resultaat? +380 leads met één campagne.
Dankzij onze datagedreven aanpak bouwen wij advertentiecampagnes die zich terugverdienen. Voor Fairytabs hebben we +1.000 advertenties getest om de optimale strategie te ontwikkelen.