Fairytabs
Voor Peter Radix, de founder van Fairytabs en vader van drie jongens, was het tandenpoetsritueel een terugkerend probleem. Het geklieder met tandpasta en die eeuwige strijd in de badkamer… Dat kan – en móest – anders. In 2020 ontwikkelde hij Fairytabs. Een vrolijk merk dat van tandenpoetsen een feestje maakt!
- Facebook advertenties
- E-mail Automation
- Pinterest advertenties
- SEA
- SEO
- Display advertenties
- Google Shopping
- Instagram advertenties
- Google Analytics e-commerce
Voor lancering
Tijdens pre-launch fase hebben we het marketingfundament gebouwd. Een bijzondere fase waarin je met meerdere partijen toewerkt naar de lancering:
- Inrichten van kanalen die nodig zijn binnen een succesvolle e-commerce strategie.
- Klaarzetten van campagnes, doelgroepen en advertenties.
- ‘Warm draaien’ van kanalen zodat we tijdens de lancering geen onverwachtse problemen tegenkwamen.
- Het opzetten van e-mail funnels na verkoop.
- Het opzetten van een automatische opvolg e-mail voor reviews.
- Integreren van pixels.
- Meetbaar maken van alle inspanningen.
Fase 1: Veelvoudig testen
Begin februari 2021 is Fairytabs gelanceerd. De eerste periode was de doelstelling om zoveel mogelijk bereik te halen binnen de doelgroep én om te analyseren wat werkt.
We hebben gigantisch veel getest in een korte periode. Advertentieteksten, beeldmateriaal, strategieën, doelgroepen, et cetera. We hebben meer dan 1000+ verschillende advertenties getest!
Constante monitoring gaf ons inzicht in welke platformen het meeste rendement opleveren. Daarnaast hebben we UGC (User Generated Content) en andere vormen van social proof toegevoegd aan de strategie.
Fase 2: Optimalisatie
Het voordeel van veel testen is dat er een sterk online fundament ontstaat dat voorspelbaar wordt en te dupliceren is. Met het oog op uitbreiding naar het buitenland is dit heel belangrijk.
In deze fase zijn we aan de slag gegaan met de verzamelde data. We hebben de campagnes op verschillende lagen geoptimaliseerd. We weten welke teksten, creatives en koopmotieven het beste resoneren binnen de doelgroep.
Inmiddels draaien we campagnes met een positieve ROAS. Deze campagnes leveren dus meer op, dan dat ze uitgeven. We hebben de initiële CAC (Customer Acquisition Cost) maandelijks met 30-80% weten te verlagen.
Fase 3: Diversificatie
Een datagedreven aanpak, dat is wat we blijven doen. We blijven testen met verschillende advertenties en proberen steeds nieuwe invalshoeken te vinden voor de campagnes. Nieuwe content, nieuwe doelgroepen en opschalen wat succesvol is.
We denken actief mee waar de online performance beter kan. Waar ‘lekt’ de marketingfunnel en hoe kunnen we het conversiepercentage van individuele kanalen verhogen.
Daarnaast zijn we elke twee weken bij Fairytabs op locatie. We houden elkaar op de hoogte en kunnen zo bepaalde zaken sneller afstemmen. Het bedrijf ontwikkelt zich snel, aan ons de taak om flexibel mee te blijven schakelen.
Let's START
Wake up! Wat is jouw marketinguitdaging? Onze marketeers en creatives staan voor je klaar. Vraag vrijblijvend een offerte aan.👇